Szczegóły dokumentu
Powrót do listy dokumentówSPORZĄDZENIE AKTU ZGONU
Podstawa prawna
art.64-69 ustawy z dnia 29 września 1986r.Prawo o aktach stanu cywilnego/tekst jednolity Dz. U. z 2004r.,Nr 161,poz.1688/
Wymagane dokumenty
1. Karta zgonu,
2. Dokument tożsamości osoby zmarłej.
Opłaty
- sporządzenie aktu zgonu (odpis skrócony aktu zgonu wydawany bezpośrednio po sporządzeniu aktu stanu cywilnego - w liczbie 1 egzemplarza) - zwolnione z opłaty skarbowej
Miejsce załatwienia sprawy
- - Urząd Stanu Cywilnego właściwy z miejscem zgonu osoby zmarłej
Termin załatwienia sprawy
- - Niezwłocznie
UWAGI
- zgon osoby należy zgłosić najpóźniej w ciągu 3 dni od dnia zgonu,
- do zgłoszenia zgonu są obowiązani w kolejności:
b) małżonek lub dzieci zmarłego,
c) najbliżsi krewni lub powinowaci,
d) osoby zamieszkałe w lokalu, w którym nastąpił zgon,
e) osoby, które były obecne przy zgonie lub naocznie się o nim przekonały,
f) administrator domu, w którym nastąpił zgon.
Dodano do BIP dnia: 2013-02-27 22:33:37