Burmistrz Kazimierza Dolnego
mgr Artur Pomianowski
godziny przyjmowania interesantów:
wtorek 9 00 – 12 00
w sprawach skarg i wniosków:
poniedziałek 15 15 – 16 15
Stanowisko zajmowane z wyboru – wybrany na Burmistrza Kazimierza Dolnego w wyborach samorządowych w głosowaniu ponownym w dniu 4 listopada 2018 r.
Zadania i obowiązki Burmistrza:
Burmistrz wykonuje uchwały rady gminy i zadania gminy określone przepisami prawa.
Do zadań Burmistrza należy w szczególności:
- z ustawy o samorządzie gminnym:
1) przygotowywanie projektów uchwał rady gminy,
2) opracowywanie programów rozwoju w trybie określonym w przepisach o zasadach prowadzenia polityki rozwoju, 3)określanie sposobu wykonywania uchwał, 4) gospodarowanie mieniem kumunalnym,
5) wykonywanie budżetu,
6) zatrudnianie i zwalnianie kierowników gminnych jednostek organizacyjnych;
- z regulaminu organizacyjnego:
1) ogólne kierownictwo i nadzór nad całością spraw związanych z działalnością Gminy Kazimierz Dolny i Urzędu Miasta,
2) kierowanie bieżącymi sprawami gminy i reprezentowanie jej na zewnątrz,
3) realizacja zadań w zakresie gospodarki finansowej gminy, wykonywanie budżetu,
4) gospodarowanie mieniem komunalnym oraz składanie w tej sprawie wniosków i propozycji Radzie Miejskiej,
5) wykonywanie uchwał Rady i załatwianie wniosków i interpelacji posłów, senatorów i radnych,
6) udzielanie odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych,
7) przyjmowanie obywateli w sprawach skarg i wniosków,
8) realizacja zadań szefa obrony cywilnej,
9) podejmowanie działań niezbędnych do usunięcia nadzwyczajnych zagrożeń,
10) podejmowanie decyzji w sprawach ochrony przed powodzią,
11) dokonywanie czynności z zakresu prawa pracy wobec pracowników Urzędu oraz wykonywanie uprawnień i obowiązków zwierzchnika służbowego wobec kierowników jednostek organizacyjnych gminy,
12) odbieranie od kierowników jednostek organizacyjnych gminy i wskazanych w przepisach pracowników samorządowych oświadczeń majątkowych i innych oswiadczeń oraz ich analiza,
13) reprezentowanie gminy w postępowaniach sądowych, administracyjnych, przed Trybunałem Konstytucyjnym oraz udzielanie pełnomocnictw procesowych,
14) wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,
15) nadawanie regulaminu organizacyjnego Urzędowi Miasta oraz wydawanie innych aktów wewnętrznego zarządzania,
16) nadzorowanie zadań zleconych i powierzonych z zakresu administracji rządowej,
17) zapewnienie funkcjonowania adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej w Urzędzie,
18) wykonywanie innych zadań określonych w przepisach prawnych i statucie gminy oraz zastrzeżonych do kompetencji Burmistrza.
Burmistrz koordynuje i nadzoruje realizację zadań w zakresie:
- gospodarki finansowej,
- rolnictwa i gospodarki nieruchomościami,
- inwestycji i remontów,
- obrony cywilnej i zadań obronnych,
- ochrony przeciwpowodziowej,
- ochrony przeciwpożarowej,
- ochrony zdrowia,
- promocji gminy.
|